امروز یاد این مطلب افتادم:

  • سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه فرماندهان سوری و نیروها و خانواده هایشان را نهج البلاغه ای کرد.

 

  • ماجرا از این قرار است که چند ماه پیش از طرف ایشان با نهضت تماس گرفتند و گفتند: دستور حاج قاسم است که به منظور اصلاح و تقویت بینش و روحیه اسلامی و انقلابی رزمندگان فرماندهان سوری و خانواده هایشان برای همه آنها یک نهج‌ البلاغه مناسب تهیه کنید و آنها را تشویق به خواندن نهج البلاغه نمایید. دوستان عزیزم در نهضت بلافاصله دست بکار شده و "نهج البلاغه صبحی صالح" را با اصلاحات خاصی آماده و‌در اختیار عزیزانمان در نیروی قدس سپاه گذاشتند و... 

 

  • یادم نمیرود حدود سه هفته بعد از ارسال نهج البلاغه ها و سایر اقلام فرهنگی به زبان عربی، تلفن همراهم زنگ خورد. جواب دادم جوانی ایرانی ازسوریه بود. با دنیایی تواضع و ادب گفت: من از رزمندگان ایرانی در سوریه ام. ما هفته ای یکبار اجازه داریم از این خط تلفن مخصوص به خانه هایمان زنگ بزنیم و احوال خانواده هایمان را جویا بشویم.  اما من  این دفعه قصد کردم به شما زنگ بزنم و از شما و دوستانتان تشکر کنم و بگویم این نهج البلاغه ها و روش آسان #نهج‌_البلاغه_خوانی نهضت خیلی غوغا کرده است. سوریها خیلی استقبال می کنند ...

 

  • خدا را شکر که نقشی هرچند کوچک در یاری سردار شهیدی داشتیم که نقشی بزرگ در یاری امام عصر ارواحنا فداه و نایب معظم او داشت. امیدوارم روحش در ملأ اعلی همنشین امیرالمومنین باشد و دست ما جاماندگان را بگیرد.  آمین

 

🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع

 

با خود گفتم: آنها هم در جنگ بودند و نهج البلاغه ای شدند، چرا ما نهج البلاغه ای نشویم!

راستی اگر امامم بیایند و از من بپرسند کلام امامت را چقدر خوانده ای!

آیا می توانم سرم را جلویشان بلند کنم؟؟!

پس تا دیر نشده شروع کنید.