یادم میآید تازه مسلمانی را که از او پرسیدند: 

نظرت درباره نهج البلاغه چیست؟

گفت: من مدتی بعداز اسلام آوردن نهج البلاغه را خواندم. 

هرجا به نظرم زیباتر بود های لایت می کردم.

وقتی تمام شد و برگشتم از اول نگاه کردم، دیدم تقریبا همه اش را های لایت کرده ام!

 

ممکن است زیاد شنیده باشی که نهج البلاغه سخت است!

نمی فهمیم!

و کلماتی از این قبیل...

 

اما می خواهم یک چیز بگویم:

این حرفهایی است که به ما زده اند.

راستی خودت تا بحال چند بار نهج البلاغه خواندن را امتحان کرده ای؟

چگونه؟

 

من مدتی است که شروع کرده ام.

شاید باورت نشه اما اول نهج البلاغه ام پر شده از آدرسهای چند ستاره ای!

 

اما با روشهای معمول نخواندم!؟

در واقع آسان خوانی کردم!

از حکمتها شروع کردم. راحتتر بود. 

تازه چه عیبی دارد فقط ترجمه بخوانیم. امروزه هم که ترجمه های خوبش زیاد آمده: از استاد انصاریانیا مرحوم دشتی

بعد از حکمتها به سراغ نامه ها رفتم و از آخرین به اولین نامه رسیدم

بعد خطبه ها را هم از آخرین خطبه شروع کردم  

واقعا عجیب است این نهج البلاغه!!!